איפה נהיה בעוד 5, 10 ואפילו 50 שנה? האם נצליח להתיישב על כוכב אחר? איך נרפא את עצמנו מרחוק? מתי נאכל חגבים לארוחת הבוקר וחמין בקפסולות? האם הרובוטים 'ישתלטו על העולם'? וכיצד נוכל למנוע את האסון
עד כמה אנחנו מודעים ליישומים של בינה מלאכותית (AI) העומדים לרשותנו ביום יום? האם הנוער בישראל שגדל לתוך עולם במהפכה, מוכן וערוך לשינויים הדרמתיים שהבינה המלאכותית מביאה עמה? הבינה המלאכותית מייצרת לנו את רשימת הקניות, מציעה
אנחנו חיים בעולם של שינויים דרמטיים בתחום הטכנולוגי המשפיעים על עולם התעסוקה באופן מהותי ועל העולם כולו כפי שאנו מכירים אותו. יש הרואים בכך איום. אני שייך דווקא לחלק האופטימי הרואה בשינויים אלו ברכה והזדמנות לשפר
חלק א': הטיול למפעל הטקסטיל לאחרונה ליוויתי קבוצת תלמידים במסגרת תכנית יזמות לסיור במפעל לייצור מוצרי טקסטיל. התלמידים היו נרגשים מאד, בכל זאת- לא בכל יום יוצאים מביה"ס באמצע שעות הלימודים, וגם הייתה שמועה שנקבל מתנה. כעובדת בעמותה שחרתה על דגלה
מורה משקיעה או מורה יזמת? אלה היא מורה מחנכת בבי"ס יסודי במרכז הארץ. לפני כמה שנים היא הבחינה שכישורי ההבעה בכתב של תלמידיה נמוכים ושהם מתקשים לבדם למצוא מקורות מידע מותאמים ומובנים לגילם ברשת. היא חשבה
במאמר הקודם (עלייתו ונפילתו (ועלייתו שוב?) של החינוך המקצועי בישראל) דיברנו על עלייתו ונפילתו של החינוך המקצועי ועל כך שלאחר שנים של הזנחה החליטה מערכת החינוך לשקמו ולפתחו. מתוך כך צפה ועולה השאלה מיהו אותו חינוך
החינוך המקצועי – טכנולוגי סבל עשרות שנים מביקורת ותדמית בעייתית בקרב הציבור בישראל. בשנים האחרונות מתחוללת מהפכה במערכת החינוך באופן בו מתייחסים לחינוך הטכנולוגי מקצועי. תלמידים כבר לא רואים בו חינוך סוג ב' ואנשי חינוך מבינים
על אף שיצירתיות קיימת בכל אדם במידה משתנה, התוצר בסופה מחייב עבודה קשה. תהליך המצאה של מוצר חדש הוא תהליך מתמשך המשלב בתוכו ומאמן את היצירתיות הטמונה בנו. יצירתיות היא מיומנות לפתרון בעיות בצורה לא שגרתית,
הגיע הזמן לדבר על זה: ללמד מיומנויות זה חשוב אבל איך עושים את זה? במחלקת פיתוח התוכן בתעשיידע האחראית על פיתוח עשרות תכניות לימודים מקוריות בוחנים בכל הזדמנות איך ליישם בפועל הוראת מיומנויות בכיתה? לא מדובר
הירשמו לניוזלטר שלנו
רוצים להישאר מעודכנים? השאירו פרטים והצטרפו לניוזלטר שלנו >>
"מסוגלות עצמית והיכולת לבחור באופן עצמאי את מה שמתאים לנו- זו ההכנה הטובה ביותר לעתיד מבטיח"
הכירו את תמר אבגי, סטודנטית למדעי המחשב ומדריכה בתכנית "קידום בנות להייטק" שמטרתה לחשוף נערות בכיתה ט' לעולם הטכנולוגי ולהגדיל את סיכויי השתלבותן בשוק ההייטק.
למה את כאן ?
בתור מישהי שבחרה ללמוד במגמת מחשבים בתיכון ולאחר מכן מדעי המחשב באוניברסיטה, אני רואה את הצורך בכוח אדם נשי בתעשיית ההייטק בכלל והתכנות בפרט, ולכן שמחתי כל כך שיש לי את ההזדמנות להיות חלק מהתהליך החשוב הזה שתעשיידע מקדמת.
זה לא רק ללמוד פיתוח קוד. במהלך התכנית אנחנו מדברות על פמיניזם ומגדר ונפגשות עם נשים מובילות בתעשייה.
האתגר: חשיפה
העולם שלנו טס קדימה והטכנולוגיה תופסת מקום משמעותי יותר ויותר בתעשייה.
נערות רבות אינן נחשפות לעולם הטכנולוגיה ולכן גם לא בוחרות במגמה טכנולוגיות.
זה מעגל שצריך לפרוץ אותו.
אני מקווה שעם הזמן נראה את השינוי מתרחש גם בבתי הספר- ויותר בנות יבחרו במגמות הטכנולוגיות.
איך אפשר, בעינייך, להכין את הנערות הצעירות לאתגרי העולם המשתנה?
חלק ממטרות התוכנית הוא לפתח את תחושת המסוגלות העצמית ולאפשר בחירה עצמאית .
לדעתי זאת ההכנה הטובה ביותר לעתיד מבטיח.
מסר מהמדריכה לנשות העתיד:
אל תפסיקי לשאול את עצמך מה את באמת רוצה לעשות ואיפה את רוצה להיות. את מסוגלת ליותר ממה שאת מדמיינת".