במאה ה-21 תלמידים ותלמידות נדרשים ללמוד כיצד לתפקד כחלק מעולם גלובלי ולכישורי השפה האנגלית חשיבות גבוהה במציאות החיים העכשווית והעתידית. גם עולם התקשורת האנושית עבר מהפכה בשני העשורים האחרונים והאינטרנט והרשתות החברתיות מחברים בין משפחות, חברים, לומדים ועובדים ברחבי העולם (וכל זה גבר והומחש בחריפות בתקופת מגפת הקורונה).
המידע הנגיש והרב משנה את אופן הלמידה שלנו ואוטונומיות הלמידה של התלמידים גוברת. טיפוח תקשורת בין תרבותית יסייע לדור העתיד שלנו לשלוט כבר היום במרחבים הדיגיטליים באופן מושכל, להכיר טוב יותר את העולם בו הם חיים ולהפוך לאזרחים הדואגים לסוגיות גלובליות והרוצים לפעול למען שינוי והפיכת העולם למקום טוב יותר. לכן, מיומנות תקשורת ושפה באנגלית, היא חלק מרכזי בכישורים שעלינו לסייע לכל לומדת ולומד צעירים לפתח בעולם תעסוקה משתנה.
Aiming High- הסרת חסמים בשפה האנגלית, היא תכנית חינוכית מקורית של תעשיידע המיועדת לתלמידי ותלמידות בתי- הספר, העונה על הצורך בחיזוק כישורי האנגלית בקרב הלומדות והלומדים, הן בהיבט הטכני והן בפן הרגשי.
מטרת העל* של התכנית היא 'לשבור את תקרת הזכוכית' המשויכת לעיתים לשפה האנגלית וניכוסה כביכול למעמדים מסוימים בחברה, על מנת ליצור שוויון הזדמנויות בשוק העבודה ולחזק כל תלמיד ותלמידה ואת התעשייה הישראלית.
התכנית מבוססת על מודל Skills Builder Partnership -רשת של מאות ארגונים חינוכיים שפועלים יחד למען הענקת כלים בסיסיים לחיים דרך המסגרות החינוכיות. בפלטפורמה זו הם הגדירו את אחת המיומנויות החשובות ביותר- Aiming High- היכולת לשאוף גבוה תוך קביעת יעדים ותשומת לב להתקדמות אישית, כולל הצלחות וקשיים.
בתוכנית הייחודית שלנו, אנו משתמשים באתגר של לימוד אנגלית ככלי להנחלת המיומנות של לשאוף גבוה להשגת יעדים אישיים.
במסגרת התכנית, הנמצאת גם במאגר גפ"ן של משרד החינוך, ייערכו מספר מפגשי מסע בין מיומנויות השפה האנגלית: הקשבה, דיבור יומיומי ומקצועי, קריאה וכתיבה, תוך זיהוי והתייחסות לחסמים שלנו כלפי השפה והסרתם. התוכנית תעניק גם כלים טכנולוגים ומתודולוגיות ללימוד עצמי והשתפרות בשפה לאורך זמן.
*בתכנית זו, אנו לא מתחייבים לעלות את רמת האנגלית של התלמידים, אלה לעלות את המוטיבציה, להעניק כלים ללמידה אוטודידקטית ולהסיר חסמים אישיים בנוגע לשפה אנגלית.
התכנית מיועדת לכיתות ז'- י'.
משך התכנית: 6 מפגשים, 3 שעות כל מפגש.
בכל מפגש מגיע לכיתה מדריך/ה מיומן/ת, בשילוב כלים וידע מהתעשייה.
רכז הדרכה מלווה את המדריך בפדגוגיה ובניהול התכנית ונמצא בקשר עקבי וישיר עם איש הקשר מבית הספר.
מקרן, מחשב וכיתה.
בחלק מהמפגשים נדרש חדר מחשבים או לפטופים לתלמידים.ות.
בכיתת ההדרכה הראשית נדרש חיבור לאינטרנט עם מקרן ורמקולים פעילים.
מלאו את הטופס בתחתית העמוד ואנו ניצור קשר בהקדם!.
אנגלית כמיומנות גלובלית – גישות בהתמודדות עם חסמים והצבת יעדים אישיים וקבוצתיים. חלוקה לקבוצות עבודה סביב תחומי עניין משותפים.
הקשבה – תרגול אוטודידקטיות בסביבת עבודה, תוך שימוש בשירים וטוטוריאלס.
קריאה – תרגול מיומנויות קריאה ע"י תכנון טיול 'מדומיין', תוך שימוש בממשקים טכנולוגיים וקריאת טוקבקים.
כתיבה – תרגול מיומנות כתיבה באנגלית והצבת מטרות ויעדים אישיים באנגלית ע"י התנסות בשיווק ברשתות חברתיות, תוך שימוש ברשתות חברתיות כTikTok וכדו'.
דיבור – תרגול מיומנות דיבור, יצירת שיתופי פעולה וחיבור בין כלים ללמידה עצמית לבין השאיפות האישיות שלי, ע"י סימולציית תקשורת עם עובדים/ות וספקים.
תכלול מיומנויות השליטה בשפה, תוך זיהוי הקשר וחיבורן לעולם התעסוקה הגלובלי באמצעות התנסות בפתיחת חנות אי-קומרס אינטרנטית, שיחות צ'ט בוט ובניית אתר אינטרנט 'מדומה'
"מסוגלות עצמית והיכולת לבחור באופן עצמאי את מה שמתאים לנו- זו ההכנה הטובה ביותר לעתיד מבטיח"
הכירו את תמר אבגי, סטודנטית למדעי המחשב ומדריכה בתכנית "קידום בנות להייטק" שמטרתה לחשוף נערות בכיתה ט' לעולם הטכנולוגי ולהגדיל את סיכויי השתלבותן בשוק ההייטק.
למה את כאן ?
בתור מישהי שבחרה ללמוד במגמת מחשבים בתיכון ולאחר מכן מדעי המחשב באוניברסיטה, אני רואה את הצורך בכוח אדם נשי בתעשיית ההייטק בכלל והתכנות בפרט, ולכן שמחתי כל כך שיש לי את ההזדמנות להיות חלק מהתהליך החשוב הזה שתעשיידע מקדמת.
זה לא רק ללמוד פיתוח קוד. במהלך התכנית אנחנו מדברות על פמיניזם ומגדר ונפגשות עם נשים מובילות בתעשייה.
האתגר: חשיפה
העולם שלנו טס קדימה והטכנולוגיה תופסת מקום משמעותי יותר ויותר בתעשייה.
נערות רבות אינן נחשפות לעולם הטכנולוגיה ולכן גם לא בוחרות במגמה טכנולוגיות.
זה מעגל שצריך לפרוץ אותו.
אני מקווה שעם הזמן נראה את השינוי מתרחש גם בבתי הספר- ויותר בנות יבחרו במגמות הטכנולוגיות.
איך אפשר, בעינייך, להכין את הנערות הצעירות לאתגרי העולם המשתנה?
חלק ממטרות התוכנית הוא לפתח את תחושת המסוגלות העצמית ולאפשר בחירה עצמאית .
לדעתי זאת ההכנה הטובה ביותר לעתיד מבטיח.
מסר מהמדריכה לנשות העתיד:
אל תפסיקי לשאול את עצמך מה את באמת רוצה לעשות ואיפה את רוצה להיות. את מסוגלת ליותר ממה שאת מדמיינת".