הצטרפו להזדמנות חד פעמית ללמוד את התחום שמיטב המהנדסים מהחברות המובילות במשק מיישמים הלכה למעשה. השראה מהטבע לפיתוחים הטכנולוגים המשנים את חיינו.
מה זה ביומימיקרי?
ביומימיקרי הוא תחום חדש-ישן ופורץ גבולות, המתבונן במודלים ובמערכות טבעיות ושואב מהם השראה לפתרון בעיות אנושיות. מאז ומעולם בני האדם צפו, למדו וחיקו את הטבע, את החי, הצומח והדומם שבו, אך המושג ביומימיקרי הוטבע לפני עשרות שנים בלבד.
ליאונרדו דה-וינצ’י היה תומך נלהב בשימוש בטבע כמקור השראה ומידע. דה וינצי’ היה המדען הראשון שקישר באופן מודע בין אתגרים הנדסיים לתצפיות זואולוגיות בדרך יצירתית של חיקוי הטבע.
במסגרת התכנית, הקיימת גם במאגר התכניות גפ"ן של משרד החינוך, יתנסו התלמידים והתלמידות בתהליך התיכון הטכנולוגי המשלב חקר וגילוי של הסביבה והטבע. התלמידים יתנסו בעקרונות המפתח של התחום: התבוננות בטבע והתפלאות מהטבע. התכנית תעודד את התלמידים לפתח חשיבה טכנולוגית וחשיבה מופשטת לצורך חיבור בין הגילויים שבטבע לפתרון בעיות וצרכים אנושיים. התלמידים יפתחו מוצר חדש בהשראת הטבע, יקבלו גישה למאגר ידע ביומימטי הבלעדי לתעשיידע בשיתוף ארגון הביומימיקרי הישראלי. למידה חווייתית, משמעותית ומסקרנת בשילוב הוראת מיומנויות של המאה ה-21.
הצטרפו אלינו לתכנית "ביומימיקרי- יזמות טכנולוגית בהשראת הטבע" הפוגשת את הסקרנות של כל תלמיד ותלמידה ובואו לגלות את הטבע מנקודת מבט חדשה ומקורית.
התכנית מיועדת לכיתות ד'- ה'.
משך התכנית : 14 מפגשים.
מספר התכנית במאגר גפ"ן של משרד החינוך הוא : 6089.
בכל מפגש מגיע לכיתה מדריך/ה מיומן/ת, בשילוב כלים וידע מהתעשייה.
רכז הדרכה מלווה את המדריך בפדגוגיה ובניהול התכנית ונמצא בקשר עקבי וישיר עם איש הקשר מבית הספר.
מקרן, מחשב וכיתה. כל השאר- עלינו!
מלאו את הטופס בתחתית העמוד ואנו ניצור קשר בהקדם!
נערוך היכרות עם הקבוצה ובמגוון תרגילים, סרטונים והדגמות נחשף לתחום לראשונה:
בשלב זה נתחיל בתהליך החשיבה לקראת פיתוח רעיונות ובחירת אורגניזמים. התלמידים יכירו את האתגרים בתהליך הפיתוח:
בשלב זה של תהליך הלמידה יתחלקו התלמידים והתלמידות לקבוצות עבודה ויחלו בחקר באתר הנבנה באופן ייעודי לקורס 'טכנולוגיה בהשראת הטבע' ומכיל עשרות אורגניזמים מישראל והעולם:
בחלק האחרון נעבוד בקבוצות יזמות קטנות ונעוף רחוק עם ההמצאה שלנו:
לצפייה בסילבוס התכנית לחצו >>
נשמח לסייע בהזמנת התכנית דרך מאגר גפ"ן
"מסוגלות עצמית והיכולת לבחור באופן עצמאי את מה שמתאים לנו- זו ההכנה הטובה ביותר לעתיד מבטיח"
הכירו את תמר אבגי, סטודנטית למדעי המחשב ומדריכה בתכנית "קידום בנות להייטק" שמטרתה לחשוף נערות בכיתה ט' לעולם הטכנולוגי ולהגדיל את סיכויי השתלבותן בשוק ההייטק.
למה את כאן ?
בתור מישהי שבחרה ללמוד במגמת מחשבים בתיכון ולאחר מכן מדעי המחשב באוניברסיטה, אני רואה את הצורך בכוח אדם נשי בתעשיית ההייטק בכלל והתכנות בפרט, ולכן שמחתי כל כך שיש לי את ההזדמנות להיות חלק מהתהליך החשוב הזה שתעשיידע מקדמת.
זה לא רק ללמוד פיתוח קוד. במהלך התכנית אנחנו מדברות על פמיניזם ומגדר ונפגשות עם נשים מובילות בתעשייה.
האתגר: חשיפה
העולם שלנו טס קדימה והטכנולוגיה תופסת מקום משמעותי יותר ויותר בתעשייה.
נערות רבות אינן נחשפות לעולם הטכנולוגיה ולכן גם לא בוחרות במגמה טכנולוגיות.
זה מעגל שצריך לפרוץ אותו.
אני מקווה שעם הזמן נראה את השינוי מתרחש גם בבתי הספר- ויותר בנות יבחרו במגמות הטכנולוגיות.
איך אפשר, בעינייך, להכין את הנערות הצעירות לאתגרי העולם המשתנה?
חלק ממטרות התוכנית הוא לפתח את תחושת המסוגלות העצמית ולאפשר בחירה עצמאית .
לדעתי זאת ההכנה הטובה ביותר לעתיד מבטיח.
מסר מהמדריכה לנשות העתיד:
אל תפסיקי לשאול את עצמך מה את באמת רוצה לעשות ואיפה את רוצה להיות. את מסוגלת ליותר ממה שאת מדמיינת".