בינה מלאכותית (AI) תשנה את העולם. מי ישנה את הבינה המלאכותית?
הבינה המלאכותית כבר חלק מהחיים של כולנו – מהמלצות צפייה ועד רפואה מותאמת אישית. אך מיעוט האנשים מבין כיצד היא באמת פועלת ומהן השלכותיה על החברה, הכלכלה והפרט.
בתוכנית זו, המשתתפים נחשפים לעולם ה-AI בצורה חווייתית ומונגשת, ללא צורך בידע קודם. הם לומדים עקרונות בסיסיים ומתקדמים, בוחנים מקרי מבחן, מתנסים בכלים אמיתיים מתעשיית ההייטק (כגון מחוללי טקסט, תמונה וקול) ודנים באופן פתוח באתגרים האתיים, החברתיים והטכנולוגיים של התחום.
הלמידה בתוכנית שמה דגש מיוחד על פיתוח חשיבה ביקורתית ככלי חיוני בעידן שבו AI מעצב את חיינו – תוך עידוד סקרנות, למידה עצמאית, שיח פתוח ושיתוף פעולה בקבוצות.
מטרה מרכזית:
להנגיש את תחום הבינה המלאכותית לתלמידים ולעודד חשיבה טכנולוגית מודעת, יצירתית וביקורתית.
מטרות נלוות:
⦁ הכרה בסיסית ומתקדמת של עולמות ה-AI.
⦁ חשיפה לשיקולים אתיים והשפעות חברתיות.
⦁ תרגול חשיבה ביקורתית בתחום התעשייה והטכנולוגיה.
⦁ פיתוח סקרנות ולמידה עצמאית.
⦁ תרגול שיח קבוצתי וניתוח מקרי מבחן.
כלים ומיומנויות:
⦁ שימוש בכלים טכנולוגיים מעולם ה-AI.
⦁ אוריינות דיגיטלית ויכולת הבחנה במידע.
⦁ יכולת לניתוח אתגרים מוסריים.
⦁ עבודת צוות ופרזנטציה קצרה.
⦁ יכולת לזהות ולשפוט השפעות טכנולוגיות.
במסגרת התוכנית, הנמצאת במאגר התוכניות והמענים החינוכיים של משרד החינוך – גפ"ן, התלמידים והתלמידות יכירו מקרוב את עולם הבינה המלאכותית, יתנסו בכלים חדשניים ויבינו כיצד הם יכולים להשפיע על עתיד הטכנולוגיה.
התכנית מיועדת לכיתות ז'- ט'.
משך התכנית: 8 מפגשים.
מספר התכנית במאגר התכניות גפ"ן של משרד החינוך הוא : 9545.
בכל מפגש מגיע לכיתה מדריך/ה מיומן/ת, בשילוב כלים וידע מהתעשייה.
רכז הדרכה מלווה את המדריך בפדגוגיה ובניהול התכנית ונמצא בקשר עקבי וישיר עם איש הקשר מבית הספר.
מקרן, מחשב וכיתה.
בחלק מהמפגשים נדרש חדר מחשבים או לפטופים לתלמידים.ות.
בכיתת ההדרכה הראשית נדרש חיבור לאינטרנט עם מקרן ורמקולים פעילים.
מלאו את הטופס בתחתית העמוד ואנו ניצור קשר בהקדם!.
לצפייה בסילבוס התכנית לחצו >>
"מסוגלות עצמית והיכולת לבחור באופן עצמאי את מה שמתאים לנו- זו ההכנה הטובה ביותר לעתיד מבטיח"
הכירו את תמר אבגי, סטודנטית למדעי המחשב ומדריכה בתכנית "קידום בנות להייטק" שמטרתה לחשוף נערות בכיתה ט' לעולם הטכנולוגי ולהגדיל את סיכויי השתלבותן בשוק ההייטק.
למה את כאן ?
בתור מישהי שבחרה ללמוד במגמת מחשבים בתיכון ולאחר מכן מדעי המחשב באוניברסיטה, אני רואה את הצורך בכוח אדם נשי בתעשיית ההייטק בכלל והתכנות בפרט, ולכן שמחתי כל כך שיש לי את ההזדמנות להיות חלק מהתהליך החשוב הזה שתעשיידע מקדמת.
זה לא רק ללמוד פיתוח קוד. במהלך התכנית אנחנו מדברות על פמיניזם ומגדר ונפגשות עם נשים מובילות בתעשייה.
האתגר: חשיפה
העולם שלנו טס קדימה והטכנולוגיה תופסת מקום משמעותי יותר ויותר בתעשייה.
נערות רבות אינן נחשפות לעולם הטכנולוגיה ולכן גם לא בוחרות במגמה טכנולוגיות.
זה מעגל שצריך לפרוץ אותו.
אני מקווה שעם הזמן נראה את השינוי מתרחש גם בבתי הספר- ויותר בנות יבחרו במגמות הטכנולוגיות.
איך אפשר, בעינייך, להכין את הנערות הצעירות לאתגרי העולם המשתנה?
חלק ממטרות התוכנית הוא לפתח את תחושת המסוגלות העצמית ולאפשר בחירה עצמאית .
לדעתי זאת ההכנה הטובה ביותר לעתיד מבטיח.
מסר מהמדריכה לנשות העתיד:
אל תפסיקי לשאול את עצמך מה את באמת רוצה לעשות ואיפה את רוצה להיות. את מסוגלת ליותר ממה שאת מדמיינת".